Website-optimalisatie

Wat wordt er aan website optimalisatie gedaan?

Website optimalisatie is een proces waarbij uw website wordt geoptimaliseerd zodat dit zo aantrekkelijk mogelijk is voor uw bezoekers en voor de zoekmachine. Natuurlijk is een aantrekkelijke website van belang, maar is het niet de hoofdzaak. U wilt natuurlijk de juiste mensen bereiken en met website optimalisatie alleen gaat dit niet lukken. Een combinatie met SEO is een van de bekendste voorbeelden en zorgt voor het meeste succes. Wanneer uw website goed geoptimaliseerd is kunnen de pagina’s beter worden gevonden en beoordeeld in zoekmachines zoals Google.

De optimalisatie van een website kost veel tijd en bestaat uit vele factoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gebruiksvriendelijkheid van uw website, pagina snelheid, structuur, beveiliging, meta descriptions, ALT tags bij afbeelding en vriendelijke URL’s. Dit zijn echter een paar factoren die invloed hebben op een (goede) website. Natuurlijk zijn dit er veel meer en helpen wij u er graag een handje bij.

 

De optimalisatie aspecten

Onder website optimalisatie verstaan we verschillende aspecten. De belangrijkste aspecten van optimalisatie vind je hieronder.

Herstructureren

Bij het (her)structureren van uw website zijn er een aantal dingen waar u rekening mee moet houden. Hierbij kan het gaan om het gewenste design van de website. We kunnen een design maken die goed aansluit op uw huisstijl. Ook wordt hier gekeken naar de lay out van de website. Daarbij moet het lettertype bijvoorbeeld worden aangepast en moeten alle onderdelen van uw website goed leesbaar zijn. Natuurlijk wordt dit geheel volgens de Google criteria gestructureerd.

 

Functionaliteit

Uw website moet goed kunnen functioneren. Ook kan er in overleg een passende huisstijl worden gecreëerd en kan het design worden aangepast. Daarnaast moet de website zelf goed in elkaar zitten. Dit betekent ook dat alle buttons op de site goed moeten worden doorverbonden naar de juiste pagina’s met behulp van links. Dit valt onder de back-end van de website. Hierbij worden bepaalde backlinks ingezet om door te verwijzen naar andere pagina’s.

 

Analytics

Hierbij wordt het databeheer van de website gemonitord. Ook wordt er gebruik gemaakt van Google Analytics. Met Google Analytics kun je gedetailleerd gegevens van de website verzamelen. Denk hierbij aan het percentage van bezoekers die op een bepaalde pagina doorklikken en/of afhaken. Hierbij is het handig om te kijken op welke pagina’s er wordt afgehaakt en kan hierop worden ingespeeld. Het kan zo zijn dat een specifieke pagina niet aantrekkelijk genoeg is of niet duidelijk is voor een bezoeker. Daarom wordt dit wekelijks bijgehouden om voor een optimaal resultaat te zorgen.

 

Analytics-logo

Updaten

Het is noodzakelijk om de website regelmatig up te daten. Niet alleen de software die wordt gebruikt om de website te ondersteunen kan verouderen, maar ook de vormgeving van de website kan verouderd zijn. De meeste websites verouderen na 3 jaar en moet er worden ingegrepen. Dit kan door middel van een nieuw design. Denk hierbij aan het switchen van 2D naar 3D. Ook Google verandert continu, dus dit betekent dat uw website moet worden aangepast en volgens de richtlijnen van Google moet worden aangepast. Dit zorgt ervoor dat u hoger rankt in de search results van deze zoekmachine. Daarnaast is het noodzakelijk dat er wordt bijgehouden in welke mate Google veranderd. Dit kan bijvoorbeeld met de verandering van Metadescriptions zijn. Hierbij wordt het aantal karakters om de zoveel tijd aangepast en dient dit ook moeten worden veranderd op uw website.

 

Bijhouden

Het bijhouden van uw website kost niet alleen veel tijd, maar is niet altijd zo gemakkelijk als het lijkt. Bij iKy Creative hebben wij professioneel en goed opgeleid personeel op elke afdeling. Deze afdelingen werken nauw samen en zorgen voor een optimaal resultaat. Het bijhouden van uw website wordt door verschillende afdelingen mogelijk gemaakt.

 

Wil jij ervoor zorgen dat jouw website goed geoptimaliseerd is, maar kom je er niet uit? Wij helpen je graag een handje! Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies en laten we het onmogelijke mogelijk maken!

Wil je meer leren over online marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel ervan? Ga terug naar onze Online Marketing Uitgelegd-pagina en vind een ander interessant onderwerp.