SEO domino

Wat zijn zoekwoorden?

Zoekwoorden dienen om informatie op te vragen via een zoekmachine. Als een persoon via Google bijvoorbeeld een zoekopdracht uitvoert wordt er gebruik gemaakt van zoekwoorden. Alle websites worden gerangschikt per opdracht op basis van honderden factoren. Zoekwoorden kunnen één of meerdere woorden zijn. Met behulp van deze keywords kan jouw website worden gevonden in een van de zoekmachines.

De reden waarom het kiezen van goede zoekwoorden van cruciaal belang wordt gezien, is omdat je meer bezoek kan genereren op je website. Je biedt als het ware relevante informatie per zoekopdracht. Zoekwoorden worden onderverdeeld in short-tail zoekwoorden en long-tail zoekwoorden.

Wil jij ervoor zorgen dat jouw website goed geoptimaliseerd is, maar kom je er niet uit? Wij helpen je graag een handje! Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies en laten we het onmogelijke mogelijk maken!

Wat zijn short tail zoekwoorden?

De naam zegt het al. De letterlijke vertaling van short tail zoekwoorden is: ‘zoekwoorden met een korte straat’. Dit zijn zoektermen die bestaan uit 1, 2 of 3 zoekwoorden bij elkaar. Dit zijn meestal ook moeilijke zoekwoorden om op te groeien. De short tail keywords zijn ongeveer 30% van al het zoekverkeer. Met short tail zoekwoorden is de concurrentie zeer groot. Er is ook een hoog zoekvolume per individueel keyword.

Heeft u nog vragen?

Lees onze andere artikelen voor meer leuke, nuttige informatie over alle aspecten van Online Marketing!

Wat zijn long-tail zoekwoorden

Deze zoekwoorden zijn aangeraden voor startende websites of webshops. Deze zoekwoorden bestaan uit meerdere zoekwoordcombinaties en uit meerdere woorden. Hierbij is er minder concurrentie, omdat je een grotere kans hebt om op de eerste pagina terecht te komen in Google. De long-tail zoekwoorden komen neer op ongeveer 70% van al het zoekverkeer. Wanneer deze zoekwoorden goed worden gebruikt is het handig om te werken aan de short-tail zoekwoorden. Dit komt omdat je met behulp van de long-tail zoekwoorden al een waardevolle website heb kunnen opbouwen.

Wil je meer leren over online marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel ervan? Ga terug naar onze Online Marketing Uitgelegd-pagina en vind een ander interessant onderwerp.