social-media-optimization

Wat is social media optimalisatie? En op welke kanalen moet ik mij focussen?

Wanneer je hebt bepaald dat je jouw bedrijf wilt profileren op social media, dan volgt de vraag welk platform bij je bedrijf past en wat je hier op kunt posten. Wij kunnen je daarmee helpen! Het ligt er natuurlijk aan in welke branche jouw organisatie zich bevindt.

Je kunt gebruikmaken van een van de vele social media kanalen. Denk hierbij aan Facebook, Instagram en LinkedIn. Natuurlijk zijn er nog veel meer kanalen, maar dit zijn de 3 bekendste kanalen waarmee u een goede kans heeft om autoriteit op te bouwen en meer verkeer te krijgen naar uw website. Op dit moment is het zo dat bijvoorbeeld Snapchat niet vaak wordt gebruikt door bedrijven, maar door particulieren.

 

Leads op social media

Je kunt op verschillende gebieden zorgen voor leads via social media. Deze kanalen zijn ideaal om jouw naamsbekendheid en betrouwbaarheid te boosten, je kunt potentiële klanten naar de website leiden of op de hoogte brengen van acties of de laatste ontwikkelingen. Deze leads zijn ook goed te meten. Denk hierbij aan de likes op een bepaalde post. Ook moet je in kaart brengen welke gebruikers je wilt targeten en waarom.  Bezoekers hebben de mogelijkheid om een recensie te schrijven die wordt bekeken door anderen waardoor je een positieve of negatieve groei/neergang kan bereiken.

Tegenwoordig kunnen er met bepaalde tools zelfs negatieve reacties worden gefilterd en verwijderd zonder dat u hier tijd aan besteed. Stel dat je veel likes, posts en comments hebt op jouw social media kanaal en daarbij ook een groot aantal volgers hebt, is de kans groter dat je wordt gevonden en dat je als betrouwbaar wordt gezien.

Wil jij ervoor zorgen dat jouw Social Media goed geoptimaliseerd is, maar kom je er niet uit?

Wij helpen je graag een handje! Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies en laten we het onmogelijke mogelijk maken!

Facebook – Waarom Facebook?
Met behulp van Facebook kun je advertenties op veel manieren aanbieden. Dit kan niet alleen met tekstadvertenties, maar ook met afbeeldingen en video’s. Facebook is een van adverteer kanalen die het meest gebruikt wordt. Je hebt hiermee een enorme mogelijkheid om creativiteit in te verwerken. Ook kun je een grote groep mensen bereiken en kun je goed targeten op deze doelgroep. Natuurlijk kun je met behulp van Facebook Pixel ontzettend veel gegevens opslaan van jouw bezoekers.

Instagram – Waarom Instagram?
Instagram wordt steeds vaker door bedrijven gebruikt om advertenties te plaatsen. Vooral omdat deze advertenties ook via Facebook kunnen worden vertoond kun je meer conversies behalen. Met Instagram kun je ervoor zorgen dat je een bepaalde doelgroep kunt targeten. Het ideale aan instagram is dat je dezelfde advertentie van Facebook terug kunt laten komen in Instagram in de hoop dat een gebruiker toch overgaat tot aankoop of informatieaanvraag etc. Hierbij kun je een grote groep mensen bereiken en kun je ervoor zorgen dat jouw naamsbekendheid stijgt.

social-media-strategy

LinkedIn – Waarom LinkedIn?
LinkedIn is vooral bedoeld voor professionals en adverteerders die zich richten op de B2B (business-to-business). Ook hierbij kun je de doelgroep specifiek targeten. Denk hierbij aan wat voor soort functie een gebruiker heeft of in welke branche deze personen opereren. Ook bij LinkedIn kun je ervoor zorgen dat je de keuze maakt uit CPC en CPM. Het enige verschil met Facebook is hierbij dat de kosten van een klik of vertoning hoger liggen dan bij Facebook. Wanneer je kiest voor LinkedIn moet je natuurlijk wel ervan uitgaan dat er geen bezoekers zijn die de intentie hebben om afleiding of vermaak te vinden. Bij het adverteren op dit netwerk maak je een aantal advertenties aan per campagne. Hierbij kun je er niet voor zorgen dat er een speciaal design wordt gebruikt, wat bij Facebook wel mogelijk is. Stel dat je professionals wilt benaderen is LinkedIn ideaal. Vooral omdat bijna alle professionals aanwezig zijn op dit netwerk.

Wil je meer leren over online marketing of heb je een brandende vraag over een ander onderdeel ervan? Ga terug naar onze Online Marketing Uitgelegd-pagina en vind een ander interessant onderwerp.